Watvindenwijover.nl

Het goede en het iets minder goede aan onze beste social bookmark / social news sites.

Watvindenwijover.nl van WinkWaves is een (social) bookmark site. Zoals op de site zelf te lezen is, draait het bij Watvindenwijover.nl om twee menselijke behoeften: "de behoefte om te bewaren en de behoefte om te delen met anderen".
Waarin onderscheidt Watvindenwijover.nl zich van andere soortgelijke sites? We lezen verder. "In tegenstelling tot veel andere sites waar je je favoriete webpagina's kunt bewaren, is hier de persoon achter de bookmarks erg belangrijk." Die persoon kan je op verschillende manieren ontdekken:
1.
Naast actieve gebruikers laat Watvindenwijover.nl je 'gelijkende gebruikers' zien. Die vergelijking wordt gemaakt op basis van de trefwoorden die je aan jouw bookmarks meegeeft.

2.
Op basis van de opgegeven trefwoorden kan ook een expertstatus worden behaald.

3.
Verder kan je een publieke of gesloten groep oprichten om een gemeenschappelijke 'omgeving' / interesse te delen.

In vergelijking tot andere social bookmark sites vind ik Watvindenwijover.nl er met kop en schouder boven uitsteken. Alhoewel de site prima individueel te gebruiken is, wordt er op een uitstekende manier inhoud gegeven aan het begrip 'social'.
Wat is minder goed? Ik vind de expertstatus een leuk / competitief element. Je expertise wordt bepaald -ten minste volgens mij - aan de hand van het aantal overeenkomstige trefwoorden die je je berichten meegeeft. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld expert op het gebied van social bookmarking (!). Deze status heb ik vergaard door het soort bookmarks die ik opgeef, niet door de reacties op /waardering van andere gebruikers op mijn inbreng. Dat vind ik een minpuntje.
Het probleem op de site is dat er nauwelijks op elkaar bookmarks wordt gereageerd. Zie het onderdeel 'Watvindenwijvandaag'. De response is beter in de eerdergenoemde publieke en gesloten groep.
De kwaliteit staat bij watvindenwijover.nl voorop. Dat maakt deze social bookmark site een blijvertje. Het mag soms alleen iets minder serieus, iets meer onderhoudend.


eKudos

0 reactie(s):