NuMarketing

Het goede en het iets minder goede aan onze beste social bookmark / social news sites.

Op deze blog heb ik meerdere malen beweerd dat social news sites inhoudelijk duidelijke keuzes moeten maken. En dat doet 'Numarketing'. Numarketing richt zich op marketingnieuws. Toch heeft deze social nieuws site het in mijn ogen (nog) niet.
Niet alleen worden er mondjesmaat artikelen toegevoegd, ook de sites / de blogs waar deze artikelen van afkomstig zijn (zelf door NuMarketing toegevoegd) zijn nauwelijks verrassend te noemen. MarketingFacts, FrankWatching, de blog van Adformatie, Molblog... dat zijn toch de internetadressen waar een beetje marketeer wekelijks, zo niet dagelijks op te vinden is.
NuMarketing is gemaakt door Steef de Winter en is een verbeterde versie van 'Keepaddit.com'. Wat betreft vormgeving en techniek zit NuMarketing goed in elkaar. Inhoudelijk is het zoals aangegeven nog geen inspiratiebron voor marketing mindend Nederland. Misschien is het tijd voor een ander stemgeluid:

Steef, stimlueer je bezoekers door zelf (ander) marketingnieuws op Numarketing te plaatsen of laat dit anderen voor jou doen. Waarom haal je dit nieuws vandaan? Kijk eens op de 'Marcom Top 100' van Marketingfacts.

Plaats van de bekendere marketingssites de rss feed op je site of hiervan de laatste berichten. 'Dwing' je bezoekers zo om het nieuws van andere sites toe te voegen. Plaats deze artikelen wel ergens anders dan daar waar berichten worden toegevoegd.

Ga op zoek naar je eigen nu.nl of geenstijl.nl, een (marketing)site waarop de berichten van NuMarketing met de meeste stemmen verschijnen. Kijk nogmaals naar de Marcom Top 100, kies een site die iets minder goed loopt en behoefte heeft aan input.

Breng NuMarketing een onderverdeling aan op basis van verschillende rubrieken en stel voor elke rubriek een hoofdredacteur aan (een opzet à la startpagina?).

Laat je bezoekers ook nieuwsberichten aanbrengen op basis van een stelling, een specifiek onderwerp. Bijvoorbeeld: Komt Second Life voor marketeers al op de eerste plaats?

Blijf proberen / blijf vernieuwen...

0 reactie(s):