Wie vertrouw jij je persoonlijke of bedrijfsgevoelige informatie toe?

Hosting 2.0
Met het groeiend aantal Web 2.0 toepassingen zou je je software op je pc of je mac kunnen verwijderen. Zo biedt ThinkFree je een uitstekend online alternatief voor Microsoft Office, kan je EchoSign gebruiken voor het beheer van je documenten, orden je je contacten en afspraken met AirSet en regel je je financiën met Ripple.
Je zou de software van je pc of je mac kunnen halen... Maar wie garandeert je dat je persoonlijke of zakelijke informatie ook veilig wordt bewaard?
Ik heb het niet over de wijze waarop informatie over het internet wordt verstuurd. Nee, ik heb het over daar waar jouw informatie wordt bewaard. Hoe makkelijk kunnen anderen bij de server waarop de Web 2.0 toepassing staat waar jij gebruik van maakt. Misschien heb je ooit bij een provider die rekken vol met webservers zien staan. Ben je eenmaal binnen (en je hebt kwade bedoelingen), dan is het meestal vrij eenvoudig een kijkje te nemen op een webserver die niet van jou is.
Naar mijn mening bieden de meest Web 2.0 toepassingen geen goede informatie over de hosting. Inzicht hierin, afspraken hierover (misschien wel een certificering voor hosting) zal volgens mij een extra stimulans zijn voor een verder gebruik van Web 2.0 applicaties.

1 reactie(s):

Unknown zei

Ik kan hier maar beter niet op reageren, wie weet wat je met die informatie gaat doen....

Nu even serieus, dat je zomaar bij een server kunt die niet van jou is bij een provider heb ik nog nooit meegemaakt. En ik heb er wel al een aantal van binnen gezien. Maar je weet i.d. niet altijd wat er aan de achterkant gebeurd.

VrGr Bob