31 Kudos van de hoeveel..?

Een vriend vertelde me laatst dat hij een goede score had gehaald op een social news site. Op één van zijn artikelen was maar liefst 31 keer gestemd. Dat is voor Nederlandse begrippen een aardige score bij mijn weten, één die ik in elk geval zelf nooit heb gehaald. Het enige wat ik dan ook kon doen was goedkeurend knikken. Volgens mij heb ik nog zoiets gemompeld als "goed zeg!". Verder heb ik het daar bijgelaten.

Dik twee uur later baande ik me een huis naar weg. Voor ik er erg in had herleefde ik het gesprek opnieuw:

"Goh, vandaag ik een goede post gehad. Heb 31 Kudos gehaald!"
"Goed zeg! Maar ja, op Digg zou zo'n score natuurlijk aan de lage kant zijn."

Da's geen steekhoudend argument. Daar doe ik mezelf ook te kort mee...

"Goed zeg! Maar ja, op Digg zou zo'n score natuurlijk aan de lage kant zijn."
Van de hoeveel..?

Kijk, da's geen verkeerde gedachte! Al zou je in een vakantieperiode 31 kudos halen, dan is dat een knappere prestatie dan wanneer je dit resultaat zou halen op een regenachtige dag in maart. Zou een social news site rekening houden met de tijd van het jaar? Anders gaan we een rustige tijd tegemoet deze zomervakantie op NUjij, eKudos etc. Wordt er überhaupt gekeken naar het aantal leden? Zou wel niet. Je bent lid voor het leven zonder dat je een bericht hoeft toe te voegen of te stemmen.

"Goed zeg! De hoogste score die ik ooit heb gehaald is 18. Maar ja, wel midden in de komkommertijd,
hè!

0 reactie(s):