NUjij

Het goede en het iets minder goede aan onze beste social bookmark / social news sites.

Een eenvoudige oproep en een eenvoudige site-indeling maken NUjij tot een redelijk succesvolle social news site. De insteek is eenvoudig: "Op NUjij vormen alle lezers samen de redactie. Iedereen kan zelf links naar interessante, leuke en spannende artikelen insturen en reageren op het nieuws van de dag".
De internetgebruiker wordt geen eeuwige roem in het vooruitzicht gesteld, alleen maar aangemoedigd te stemmen, te reageren. Hoewel het altijd beter kan, groeit het aantal nieuwsberichten gestaag. Wat is de reden voor dit ogenschijnlijke succes? "NUjij is een aanvulling op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland en is daarmee altijd voorzien van het laatste nieuws, overzichtelijk gepresenteerd zoals je van ons gewend bent. Lezers van NU.nl komen naar NUjij om hun mening te geven over wat vandaag actueel is...".
Weet ik wat ik dan jammer vind, NUjij mag een aanvulling zijn op nu.nl, maar waarom lees ik dan niets op de laatste site van jij of mij...


PS:
Door de rustige vormgeving komen de berichten op NUjij goed tot hun recht. Een ander sterk punt van NUjij is dat je ook op reacties kan stemmen. Je kan volgens mij alleen niet zien wie er voor of tegen heeft gestemd.

0 reactie(s):