Korte krabbel - een vervolg

"Waaraan moet jouw ideale applicatie voor webstatistieken voldoen?" vroeg laatst iemand me naar aanleiding van mijn korte krabbel. Of met het toevoegen van memo's het ideale statistiekenprogramma zou ontstaan? "Natuurlijk niet!" zei ik beslist. Statistisch gezien wil je online steeds meer weten...

Hoe komen bezoekers op mijn site?
  1. door te publiceren
    door te bloggen, door een bijdrage te leveren aan sociale nieuws / bookmarking sites, door commentaar te geven / te discussiëren op andere sites, (virale marketing), etc.
  2. door te adverteren
    door banners te plaatsen op onder andere portals, door de inzet van contextual advertising (bijvoorbeeld Google AdWords).
  3. door te promoten
    zoekmachinemarketing; aanmelden bij zoekmachines / portals, links plaatsen en uitwisselen.
Hoe zorg ik ervoor dat bezoekers op mijn site terugkomen?
  • (funtionaliteiten / service) om contact te onderhouden
    bezoekers kunnen zich abonneren op een nieuwsbrief of een rss feed, etc.

Over het algemeen geven webstatistieken mij een goed beeld hoe sitebezoekers op mijn site komen (en doen). Om te weten of er veel gebruik wordt gemaakt van de middelen op mijn site (om bezoekers terug te laten komen) moet ik andere programma's raadplegen (bijvoorbeeld FeedBurner om het aantal RSS Feed abonnees te zien). Dat is niet gemakkelijk.

Statistisch gezien wil ik online steeds meer weten, het liefst alles overzichtelijk op één pagina.

0 reactie(s):