De Vinoo RSS feed

Nog een suggestie voor Vinoo en daarna houd ik ermee op! Je moet je niet met andermans sites blijven bemoeien...

















Zou het een idee zijn een strikte scheiding aan te brengen tussen de beoordeling zoals die op de site te zien is én de verkrijgbaarheid en prijs? Juist door dit te tonen dreigt een social community de onpartijdigheid te verliezen en bestaat het gevaar dat zo'n site snel het etiket 'te commercieel' krijgt.

En laten we eerlijk zijn, Ralph die de Brunellop di Montalcino Riserva 1998 aanprijst en aangeeft dat hij deze gekocht heeft bij www.delicasa.com, wekt bij mij de indruk dat hij me iets probeert te verkopen. Dat hoeft niet zo te zijn. De schijn heeft hij wél tegen. Delicasa is immers een deelnemende partner.

Verkrijgbaarheid en prijs zijn in eerste instantie ook niet van belang. Mijn interesse moet eerst worden gewerkt door een beoordeling en door het feit dat ik net naar zo'n wijn op zoek ben. Daarna wil ik weten waar de drank te koop is en voor hoeveel. Op de site moet dit dan ook een bewuste keuze zijn: "laat mij de prijs zien!".

Een fraaiere oplossing zou zijn dat ik over de wijnen die aansluiten bij mijn smaak / profiel kan worden geïnformeerd per mail of RSS-feed. Hierbij kan ik ook aangeven of ik informatie wenst te ontvangen over de verkrijgbaarheid en prijs...

2 reactie(s):

Aldo zei

De rss feed voor members komt er zeer binnenkort. Ook kun je in je profiel binnenkort aangeven hoe en over wat je op de hoogte gehouden wilt worden en welke frequentie. Bijvoorbeeld elke donderdag ontvang je automatisch een email met suggesties die matchen met jouw smaakprofiel.

Aldo zei

Update: inmiddels ontvang je als member een update wanneer er interessante nieuwe wijn is die overeenkomt met jouw smaakprofiel. Ook is er een tabje 'smaakverwanten'in het wijnprofiel toegevoegd. Komt het een beetje overeen met je wensen -:)